STÖKIGT



Jag skulle vilja ha en storstädning
i mitt eget huvud,
att få kasta bort allt det onödiga
och fylla på med nytt.

Nu är det som en vind stormat därinne
och allt är huller om buller.
Ingenting matchar varann
och det är bara jobbigt att vistas där.

Inte ens jehovas vittne
skulle frivilligt vilja komma in
och erbjuda frälsning
med tunna ord från bibeln.

Och barnen har börjat tveka över
att jag ska följa med till lekplatser
då jag numera sitter och slåss över hinkarna
med de andras snoriga ungar.

Och att ha mig med i en affär är numera uteslutet
då jag inte kan hålla fingrarna borta
från diverse förpackningar
och "gratis mat".

Jag har fått dubbelt medborgarskap
till barnasinnet
och därefter är det allmänt kortslutning
innanför mitt pannben.

Nä så fram för mer innegående
storstädning
på loftet
i mitt huvud tack.

//JOJO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0