JAGAD

Morgonen kastar sig över mig likt ett rovdjur,
barnen kivas igen
och klockan är min fiende
 visar 06.03 PIP.


Slänger mig upp, avstyr bråken
har den minsta tösen runt mina ben.
Snubblar omkring,
allmänt förvirrad.


Fram med frukost,
irrar mellan kylen
för att återigen avstyra bråk
undrar varför jag står med mjölken i hallen.

Medans de äter tar jag fram deras kläder
lägger de i fyra små rosa högar,
ler för mig själv
tänker på hur de alla var när de var Riktigt små.

Illvrål från köket,
den minsta ansåg att hon skulle dela med sig
med sin tallrik med fil och flingor
till den nu vrålande 4 åringen.

Halv hoppar ut i köket och fångar in
den minsta som står upp i barnstolen
doftandes av päronfilen
och i farten får jag med mig 4 åringen till badrummet.


Tvättar av de två, gör tandborstningen
den minsta tösen skriker som vanligt
för att hon inte får leka med tandborstarna
i toaletten.

Efter det byter jag på minsta
klär på henne kläderna
och hjälper sedan de resterande två
med tandborstningen.


Ser på förödelsen i köket
och inser att minsta tösen
lekt med de två tallrikar hon nådde
och återigen är hon nerkladdad.


Röjer, tvättar, skurar
diskar undan,
plockar fram alla skor, vantar, mössor
skor, väskor och extra kläder.

Ber att de ska bädda sina sängar
ber att de ska städa upp sina leksaker
jag packar min väska, blöjväskan
och inser att jag ännu har pyjamas på mig.


Klockan är 07,21 PIP.


Pojken kommer och säger att
han inte har några byxor,
rotar genom de högar med ren tvätt
finner ett par längst ner.


Stress, mera bråk
försvunna skor, borttappade strumpor
måste borsta allas hår
och alla tjejer kräver Toffsar.


Får ju magsår innan ja ens gått ur sängen,


Jojo

Kommentarer
Postat av: lina

åh ha det blivit tjej-tjejer av dom. med rosa kläder och toffsar. önska så att vi kunde spendera en dag med er. det låter så härligt, för en dag i alla fall. :)

2008-10-21 @ 09:28:23
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Äsch.....Nu har frugan en lila tandborste.

Trägen vinner!





=)

2008-10-21 @ 16:14:15
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

P.S.



Öh...

Kolla in Kotten.

hahahah....Den var ny faktiskt!

2008-10-21 @ 16:14:55
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Heja Jordan!

Heja Jordan!

2008-10-23 @ 00:33:58
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0