MEDDELANDE

Detta blogginlägg vill jag tillägna
en viss kvinna
som har två underbara barn
och är dessutom en glad skit själv.

(fast jag vet, att hon vet att jag vet att smärtan sitter nära till hands-
hand i hand med glädjen och skrattet)

9 åringen har ju det problemet att Han sett för mycket fel saker
och jag har varit så rädd att skadan är för stor,
men förra veckan berättade han att han Frågade Chans På En Tjej
på sin skola. Tyvärr var ju svaret nej från den tjejen
(jag har kollat upp vart hon bor och planerar att linda in hela huset med toapapper)
MEN MIN POJKE VISADE DET MODET!

Jag fick ju givetvis behärska mig för att inte vråla ut ett HURRA
och pinsamt nypa han i kinderna.
Men han har blivit så stor den killen. Han går till och från skolan själv också.

------------------------------------

6åringens självkänsla har ju varit så dålig
att hon inte vågat kliva ut som den tös hon är.
Men den lilla rädda tösen är nu mera fotbollspelare.
Hon älskade den sporten, var tom med och spelade en match!

Hon älskar HalloKitty i allt, hon ska ha strumpbyxor, kjolar, linnen-
ja allt. Hon såg tom i ett skyltfönster reklam för HalloKitty bågar:
"Men mamma om jag kisar ser ja ju dåligt då kan jag ju ha glasögon"

Hon är mycket uppkäftig, rediga dängor kan hon häva ur sig
och vad man står handfallen då. Glad att hon börjar ta igen allt-
men förjävligt att JAG ska ta skiten.

-----------------------------------------------

4 åringen, den lilla intrigmakerskan
som glider omkring lik en vampyr och ser till att andra
skriker mäst och att de ska få skäll-
och själv är hon ju SÅÅÅÅ oskyldig.

Hon är mycket en riktigt "filosofi" tös ännu,
men hon är den som leker bäst med andra
och hennes fantasi är enorm och unik.

och slå på trissor:
3 och 4 åringen leker jätte bra ihop.

-------------------------------------------------

3 åringen, den lilla arga tösen
som spottades och fräste,
men nu är hon en stor tjej, med glimten i ögat,
hon anser att saker och ting är vitt eller svart-
hon antingen älskar eller Hatar.

Men hon har lärt sig att skratta mer
och även börjat tagit igen
alla de tårar hon aldrig fick fälla.

Du är fortfarande i hennes lekar,
hon raddar upp en massa dockor
namnger dom med er tre och sen säger hon högt
och tydligt "Och så levde vi alla lyckliga tills vi dör"

--------------------------------------------------

1½ åringen
har tagit över hela familjen.
På dagis säger de att vissa dagar är hon
helt enkelt DenOndaDockan...(skrattar)

Eller så är hon bara sååå söt så alla
går på det och sen inser man att
gränssättningen som var inplanerad
tog hon och spolade i toaletten.


JAG ÖNSKAR
att vi hade bott närmare varann.

Men eftersom inte det funkar
så tillägnar jag detta Blogg Inlägg Till Dig!

Du vet vem du är.

//Kram Jojo

Kommentarer
Postat av: lina

men älskade ungar, nu fick du mig att gråta. KOM HIT NU!!!

2008-10-02 @ 21:13:22
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0