HjälpLös

"Du fattar ju ingenting, du bara lovar en massa men du håller Aldrig vad du lovar!"

Han är arg, min son. Står där framför mig med knutna nävar.

"Du bara säger en massa, men du är aldrig med mig,
föräldrarmötena är skit viktiga-
annars fattar ju du aldrig något om mig"

Orden kräks ur honom, tårarna forsar.

"Jag frågar dig saker och du säger bara sen,
eller så lovar du att tänka på det
men du bara SÄGER en massa och sen låter du det vara."

Jag står stum och låter han skrika.

"Du FATTAR inte något, du fattar inte hur pinsamt det är
att man bara har en mamma som inte ens pratar med Läraren"

Det sista vrålar han innan han rusar iväg till sitt rum.

Åh om jag ändå hade kunnat få dig förstå,..
jag kämpar ju för oss.
Jag gör inget annat än att ha Möten kring Ni barn.
Men jag menar inte med flit att skita i möten,
att medvetet ignorera saker
strunta i era behov och önskningar..

...jag kämpar så mycket..

så jag har börjat tappa närminnet.
Jag får stunder där jag inte minns ett dugg,
jag tappar tråden hela tiden i samtal,
jag känner mig luddig i huvudet.
Det blir totalt Blankt.

Jag känner mig tondöv för livet
jag känner mig blind för nuet
och glömsk för dåtiden.

Önskar så att mina barn hade kunnat förstå
att jag inte medvetet Glömmer någonting med dom.
Det är bara för Mycket med allt...

...fem barn som sliter i mig...

Jag rår bara inte för det just nu...


Kommentarer
Postat av: Mia

Hjärtat....dom KOMMER att förstå! Just nu är det nog mycket för er alla, för var och en på sitt sätt. Och då är det inte det lättaste att se, orka och minnas alla andra hela tiden, när man har så fullt upp med att bara hålla ihop.





Vill du bitas? småler...ja jag lovar att skicka efter dig om det behövs. Men än så länge har ingen hoppat på mig :-)



Kram vännen!

2009-04-27 @ 21:11:09
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: korven

jeeeeeez Jojo, inte alla som klarar 5 barn, och om jag inte har helt fel så har du haft det extra jobbigt. Men en vacker dag kommer dom förstå. Och dom kommer alltid älska dig, det kommer tillbaka så småningom. Herregud så mkt man förstått om ens föräldrar såhär i efterhand..! Jag var tex ASFÖRBANNAD på mina föräldrar för vi aldrig åkte utomlands... Men nu vet jag att alla söndagsbråk man vaknade med handlade om ekonomi. Idag har vi det bra, men jag kan inte fatta hur mkt dom fick kämpa för oss.



Ang betygen så hämtar jag dom omedelbums!! :P

2009-04-27 @ 21:14:11
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är bevisat och framforskat att tillfällig minnesbrist kommer av stress.

Det är också, av många forskare, bevisat att stress dödar hjärnceller i en viss del av hjärnan och därav problem med just minnet.

Samma sak med sömn!



Jag vet inte hur det ser ut för dig nu, men du måste få hjälp.

Du/ni är uppenbarligen inne i en fruktansvärt jobbig period och ingen orkar hålla lågan brinnande ensam!



skolans kurator?

Kan inte han/hon tipsa om vart du kan vända dig?

Eller bara ge några stärkande ord. Det kan hjälpa ibland... Bara att känna att man inte är ensam.



Fan Jojo!

Du är ju en pärla. Vi vill ha dig kvar.



2009-04-27 @ 21:46:20
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0