OKEJ??

En del anser att jag bara beklagar mig,
oj en jobbigt naken rättfram negativ blogg.

Jag försöker se det ur fler perspektiv,
kanske kan jag lära mig att tänka annorlunda.

Jag har omformulerat mig, raderat
och inte skrivit något alls.

För JA, det blir väldigt mycket skrivet
om det JOBBIGA.

Jag har bett om hjälp,
jag har berättat,
jag har vänt mig till fan i mej Alla- utom kungen.
Men han läser väl bara glada bloggar.

Alla skyller på andra,
skyller på systemet,
situationen,
sina chefer.
De kopplar mig till andra,
jag berättar
så jag blöder.

Men varje dag får jag nya saker berättade för mig...
...från barnen...

..för att få stödfamilj måste vi vara skrivna här.
..för att få psykolog måste min hemkomun Köpa tjänsten.
..för att få pengarna måste vi vara skrivna på en adress.

Jag har kämpat så för att vi inte ska bli utslängda på gatan
hemskickade till kommunen där alla övergrepp, misshandel, hot skedde.
Jag har käftat med högt uppsatta på sociala,
jag har stuckit ut hakan och parkerat ärslet i div väntrum-
FÖR ATT FÅ MINA BARNS RÖSTER HÖRDA.

Jag VÄGRAR ge upp mina barns rättigheter.

Kvinnofridscenter
kvinnofridslinjen,
Bris
JO
bup
bvc
husläkare
sjuksköterskor
dagispersonal
barnläkare
polisen
advokaten
föräldralinjen
domstolen
åklagare
media
......jag står i valet och kvalet att exponera vart vi är.

För inte fan i hela helvetes jävlars skit har det HJÄLPT att gömma sig.

Inatt var min 5 åring uppe 6 gånger
för mardrömmar.

FÖRSÖK förklara för henne att Livet är så här.
SÄG att det är så här uselt Hon ska må.



JA det är min nakna sanning.
Den är så förbannat Hemsk
att ingen orkar vara i den.

För Fanskapet har ju suttit av sitt straff
och är ute som en fri man.




Och mina barn är fortfarande Offer.

Jaa jävlar att jag är arg,
och min blogg är en ventil.

Jag ber om ursäkt för mina svordomar-
men jag tänker INTE spela med
och prata om vädret.

Så läs och acceptera innehållet,
ore have nice fucking day!

MVH Jojo

Kommentarer
Postat av: Siri skywalker

Starka ord som träffar rätt i hjärtat!!

DIN blogg, du skriver vad du vill skriva och vad du känner för att skriva. Det är ju allmänt känt att skrivandet kan hjälpa till att bearbeta.

Jag önskar av hela mitt hjärta att allt löser sig för dig och barnen!

2009-04-29 @ 08:41:58
URL: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: DD

Självklart får du skriva vad du vill i din blogg. Den som inte orkar läsa är ju emotionellt störd och kan dra vidare till blondinbellas glättiga lilla rosa bubbla.



Du kämpar och jag lider var gång jag läser. Det enda jag tänker när jag läser din blogg är: "Fan, jag vill hjälpa denna goa kvinna och hennes goa ungar!". Varför ska det i dagens Sverige vara så svårt för en mamma att få hjälp för sig och sina barn? Din hemkommun och där du bor just nu är ju sjuka. Jag tror att du ska ansöka om att få byta namn och sedan kan du bosätta dig permanent på en ny adress och försöka starta om i en kommun som tror på dig och som vill hjälpa dig och barnen. Vad tror du?

2009-04-29 @ 11:14:51
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är Bäst, du är stark, du är modig, du är viljestark, du är helt enkelt fantastisk som orkar gå vidare trots alla motgångar. Jag beundrar dig och din styrka något enormt! Ibland när livet känns jobbigt i mitt ”Svensson” liv och barnen är sjuka samtidigt så brukar jag tänka på dig och din styrka att klara av vardagen med fem barn som dessutom är känslomässigt blödande. Kan du klara av allt detta då vet jag att jag kan klara mig igenom motiga dagar. Följer din blogg varje dag och tänker på dig och barnen ofta ofta. Sänder 1000 kramar till dig!!

2009-04-29 @ 11:30:35
URL: http://legomorsans.blogg.se/
Postat av: Sara

Det här är ta mig fan inte klokt!

Hur är det möjligt att ni hamnar så utanför systemet?

Det är helt sjukt och jag blir vansinnig.



Jag ska göra allt jag kan för att leta reda på en väg runt det hela.

Jag har ju ändå lite kontakter tack vare skolan och jag ska dra i alla möjliga trådar för att hitta någon som vet vad man kan göra.



Fy fan rent ut sagt!



Stå på dig morsan.. Vi står bakom dig!

2009-04-30 @ 16:30:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: korven

varför i helvete sitter man och kritiserar din blogg? Du har inte valt att ha det såhär. Ska man le och låtsas allt är bra? När ngt är skit skriver jag om det. Min blogg, mitt val. Om folk inte gillar ditt innehåll, då kan dom gå ngn annan stans ju!



Och så vill jag tacka för komplimangen. Den gjorde min dag J-J :)

2009-04-30 @ 20:14:12
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: DD

Så du gillar mitt manliga jag? Braaaaaaa



Come to Papa baby girl!!! Raaauuwwwrrr



;D



2009-04-30 @ 20:17:37
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0