Födelsedag nr 4....

Fladdrande fnitter i en miljon bubblor,
tindrande ögon,
hoppande små barn ben
dansande hjärtan.

Fjärde födelsedagen i år,
minsta tösens Två års dag.
Förväntan större än julafton
glädjeskutt i varenda rum.

Barnens morfar och mormor
var en överaskning
min killkompis de inte sett på ett år
var en andra överaskning.

Lägenheten fylldes av skratt
lägenheten fylldes av en massa extra armar
famnar, knän, kramar
och ett ton uppmärksamhet.

Och höjden av allt var att vi åkte till en leksaksaffär
där barnen får välja något de ville ha,



Jag trodde det skulle vara ett för stort äventyr
för min födelseflicka att välja En leksak,
men hon gick och tittade, fingrade, petade
och sen kom hon och gav en sak till mig
med orden:

"ILL Mamma"

Det var den här...



Störtflod bakom hyllor längst in i affären,
låtsades ja var tvungen att kolla gosdjuren extra

...fasen vad blödig
ett mamma hjärta är...

...ialf mitt.....

//Jojo


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Frugan är "the man" ur flera aspekter.

ta ekonomin som exempel. Mitt studielån slår inte hål i taket precis. bara plånboken....Så där är hon en räddande ängel.



Men jag. Jag kommer för alltid att förbli en hjälte. Jag är som Buzz Lightyear, fast på riktigt.

=)





Ååååh...

tvåårskalas.

Grattis!!

2009-02-22 @ 13:32:29
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: korven

nej nej nej nej nej! Jag hade bara atit mega mycket mat..



Gravid ska jag nog bli sasmaning om, men inte vid 17-ars aldern.. (fast jag kan ju erkanna att jag langtar lite..)

2009-02-22 @ 13:53:30
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Åh, vad fint!

Mamma fick en liten ros som hon kan spruta vatten med. Åh

2009-02-23 @ 22:49:11
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: DD

Barn har stora hjärtan och massor med värme i sig. Så är det bara. Nånstans påvägen blir dom vuxna och så är det slut med det.



Jag hade lipat jag med. Man är blödig som mamma.



2009-02-24 @ 10:17:57
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0