Förövare

Min son började bråka med mig imorse,
han ville inte till skolan-
fastän det är lov
och han får ju leka hela dagen.

Och det han kört med tidigare
är att fejka sjukdomstillstånd
för att ev få vara hemma och få spela x-box.

Idag var den enda dagen på veckan som jag
verkligen INTE kunde vara hemma med något av barnen,
jag förklarar men han vägrar lyssna
och han får ett utbrott.

Jag som det klantärsel jag är säger:
"Nu låter du som en liten tjej"
vilket är helt fel att säga
då det inte är Fel att vara tjej
och dessutom stämpla oss "tjejer" som lipsillar.

"Du fattar ingenting tror du att det är kul att gå till skolan
när man är mobbad varje rast av elaka killar som kallar mig "tjej"
och som dessutom har slagit ner mig
gjort mig illa och så säger DU att jag är en liten tjej VA????"


Det sista vrålar han.

Orden hänger kvar runt oss
han storgråter, darrande andetag
med ryggen emot mig.

Jag gapar som en fisk,
orden har förlorat sin styrka
orden har rullat ihop sig till en boll
och hjärtat är spritt i tusen delar.

"Men,..men du sa ju att skolan var bra?"
jag känner mig Dum,
Korkad som inte sett, anat, fattat att det är detta
som fått honom under isen.

"Det var det först" orden är tysta.

Min son blev påhoppad dag 3 efter att han började skolan efter jullovet.
Min son har burit på detta
och jag har tyckt han är otacksam pga allt bråk.

Han spelade fotboll, de kom i bråk med tre andra killar
de försökte ta fotbollen
min son kämpar emot
råkar buffa in i en av killarna.

Han blir fälld av krokben
smäller i huvudet
och så sparkar denna kille
honom liggande.

När läraren blev hämtad av en annan
då det var bråk
frågar de min son vad som hände
"jag ramlade bara" svarade han.

Det är därför han haft blåmärken

det är därför han inte pratat mer om fotboll

det är därför han blivit argare hemma

och det är därför han legat i sömnen och gråtit.



fan....


Kommentarer
Postat av: lina

men nä, va fan va fan va fan. kan ungen få ett uppehåll i skiten nån jävla gång. fan också. men du, han berätta i alla fall...

2009-02-19 @ 21:56:40
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Mia

kramar om

Åh vad man klandrar sig själv...jag vet.

Men man är bara människa, man kan inte se allt hur gärna man än vill...det är ju så...

Men nu när du vet så vet jag så väl att du kommer göra det bästa utav det....det är ju sådan du är...



kramar om igen

2009-02-19 @ 22:45:42
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Hahah...

Bra att du också testar åt mig.

Men jag håller på och strular med webbhotell, och liknande. Och det har varit jättebananas i två dagar nu. Men det verkar ha löst sig nu.





Aj. Ja, det kan vara kämpigt det där med grabbar, bråk och skolgång. Minns själv hur det var. Usch.... Men jag är samtidigt imponerad över hur din son berättar det för dig. Många, många, många killar bär det inom sig över hela skolgången. Och jag blir så glad (i en tråkig situation) att din son har sagt hur det är. För då kan man ta tag i detta fort fort fort....

2009-02-20 @ 10:38:18
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Sara

Vafaaan... Ge Jojos familj en break nu will ya'...

Men som kloka herr Kotteby säger. Nu VET du och kan, tillsammans med skolan, ta tag i det direkt.



fint att du saknat mig. det gillar jag :)

2009-02-20 @ 21:50:16
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: DD

FAN! Gå till rekorn med en gång och få dessa killar att be om ursäkt och att sluta. Din kille skall absolut inte behöva stå ut med sånt.



Åh, lilla JOJO..... du behöver massor med kärlek, du och dina barn.



*KÄRLEK*



2009-02-21 @ 15:23:34
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: lina

men du fan, för två år sen födde "vi" s...eller ja visst, mest du men ändå. wowsi.

2009-02-21 @ 18:05:42
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Trees

Nej vad ledsen man blir när man läser. Barn är så grymma mot varandra!! Hoppas ni löser det på något bra sätt

2009-02-21 @ 21:22:37
URL: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0