Tolkningar....

Sitter i det instängda väntrummet,
väntan på att få komma till läkaren
för min minsta dotter har svårt att andas.

"Agda Johannson?" sköterskan ropar
och sticker in huvudet i väntrummet
där jag och min minsta sitter ensamma.

"agda?" frågar hon undrande emot mig.
Jag skakar nekande på huvudet
och hon försvinner igen.

"Sara och Jossefina Alversson?" sköterskan ropar fem min senare
tittar på mig undrande
jag skakar nekande på huvudet
"Inte Sara och Jossefina?" frågar hon igen.
Jag svarar nej.

Hon tittar lite extra på mig
och försvinner in i mottagningens labyrint.

Mina funderingar blir om de verkligen vet
vad patienterna heter på detta ställe?

"Klara Fredriksson?" samma sköterska ropar
och tittar frågande på mig.
"Dom är nog alla på samma ställe" säger jag skämtsamt
"Va?"
Jag orkade inte förklara mig.

Jag och min dotter blir sen visade till labbet,
där de ska ta hennes snabbsänka osv.
"Ååå vikken litten kjej" kvittrar kvinnan till min dotter,
hon bryter rejält på sitt språk mixat med svenska.

"Åååå skja whi skojja do och ya?" ( åååå ska vi skoja du och jag)
Min dotter stirrar stumt på henne.
"Oooaaaa kcan do intä pratta med mej? dooo schöööta flikka"
(ååå kan du inte prata med mej du söta lilla flicka?)

"Noo ska vi scha kool du å ya" (nu ska vi ha kul du och jag)
"Jo ska jaay pippa dey i örat"
VA?

"Yaa, det gå yuo ba" kvittrar kvinnan
(jaa det går ju bra)
"Bara lite pippande i öjat"
VA?

Hon menade alltså febertermometern
som ger ifrån sig ett pip.


Diagnosen flickan min fick
var kraftig luftvägskatarr.
Ytterligare medicin
men hon slapp bli pippad i örat ialf....


//Jojo



Kommentarer
Postat av: DD

Äsch, lite pippande i örat hade väl inte skadat? ;D



Det kan bli roligt med folks uttal när dom bryter.



2009-02-18 @ 10:13:33
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, ja det är just det jag itne vet. Det är de som skrämmer mig. Men jag tror att det är en terrorist!

2009-02-18 @ 15:25:42
URL: http://jennysvensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0