PUNGråtta.

Att skriva sig i en kommun är lika enkelt
som att vissla med anuset.

Jag besökte skattekontoret,
personligen Med vittne fyllde jag i ansöknings blanketterna.
Stämplat och klart.
Registrerad och blottad.

Sökte bostadsbidrag, bostadstillägg
sökte dagis för de tre minsta,
bla bla bla.

Efter några veckor skickar FK tillbaka mina anökningar,
eftersom de inte beviljar folk bidrag till en adress
där man inte är folkbokförd.

Ungefär som att jag skulle ha bostadsbidrag
för en flyttkartong
.



Enligt skattekontoret har de inte fått någon sådan ansökan
och de kunde inte finna "mig" någonstans.
Beklagligt, sa de, och rådde mig att söka igen.

Jag fyllde i pappershelveterna IGEN,
MED vittne. Postade det.

3 veckor sedan,

jag är fortfarande inte skriven här,

jag har förlorat platsen på dagiset,

jag kan inte betala hyran för Fk har gett mig avslag igen
på Bostadstillägg, bostadsbidrag,

och eftersom jag inte är skriven här
kan jag inte heller få hjälp med stödfamiljer.




Det går nog bättre att söka asyl till begravningsbyrån,

det är nog lättare att göra inbrott i fyllecellen

det är nog enklare att tälta på gods tåget

och det verkar vara sjuhelsike lättare att göra bank-rån

gämfört med att folkbokföra oss i Sverige.





//JOJO





Kommentarer
Postat av: Mia

Det är ju fan helt sjukt....Och exakt VAD råder dom dig att göra??

2009-11-04 @ 23:17:57
Postat av: DD

MEN VA FAN!



Det du ska göra är att gå direkt till skatteverkets kontor och skriva in dig på plats. Då kan dom aldrig säga "oops, fick inte papperna".



Gör det och gör det IDAG, NU, direkt på studs!



Och så gör du samma sak med FK och kommundelen för dagisansökan. GÅ!!! Sitt inte här.



2009-11-05 @ 12:37:30
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: DD

Men va fan (igen)!



När man gör en flyttanmälan (går bra att göra via internet) så görs ju en ändring i folkbokföringsadressen omedelbart. Vad är det för en skithåla du flyttat till? Gå iaf direkt till skattekontoret och be dom skriva in dig i datorn direkt. Ta med ett vittne (igen) och en polis om så behövs. Sådär får dom inte bete sig.



2009-11-06 @ 13:07:06
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: pelle

Mne jösses, snacka om dominoeffekten! Det kommer bli bättre snart. Kanske verkar omöjligt just nu, men ge det tid bara.

2009-11-06 @ 22:39:14
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0