RÖNKEN

"Vill inte sova hos doktorn" hon säger det bestämt
och visar genom att stampa hårt i golvet.


Jag förklarar ännu en gång att hon måste
och att jag är med hela tiden.
Hon är inte alls nöjd med det
och vänder mig surt ryggen.


In i rummet kommer en läkare och en narkos sköterska
ler som Bara sjukhusfolk kan, med glad ton
talar de om att hon ska dricka medicin
som gör allt lättare.


Hon dricker det och blir lovad
en leksak
och jag blev lovad
en riktigt snäll tös 10 min senare.


Hon vägrar ta på sig sjukhus linnet
hon krävde SIN pyjamas
jag försöker lirka och halv muta
men hon var jätte bestämd.


Sitter och funderar på Hur jag ska lyckas
och ser i ögonvrån
att min tös börjar lätt gunga sidledes
så jag frågar hur hon mår.


Hon tittar på mig med en blick
som frös mina nerver till is
min lilla tös
är som hon vore pruttfull.


Som hon haft vodka race
och struntat i virket.
Som hon halsat en 16 starkcider
på tom mage.


Hon fnittra, gurglade, svamlade osammanhängande
hon ler med ena mungipan
så där som riktigt fulla människor gör
när man frågar om de är "lite" fulla.


"Mamm,,,mm,,mamaaaammmsht" gurglar hon
"Eh,..ja vad är det?" svarar jag
"schska jaaa sova hosch dokktorrrn"?
"Ja det ska du"
"Brasch,..jaa vill soochva.."


Min lilla stumpa
full innan hon ens fyllt 4.


Men det var för en god sak
att utreda om hon fått skador
av misshandeln hon varit med om.



// Jojo


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Förlååååt....

Tog en liten konstpaus bara!

2008-11-07 @ 14:56:13
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Det är vanligt att man i ett parförhållande pratar om frikort. Vilket innebär kort och gott att man får utse några få utvalda kändisar som man får göra det med, om man mot förmodan råka springa på personen ifråga.



Ja, bildligt talat.



Och ja. I Göteborg säger vi frikort.

2008-11-07 @ 22:05:24
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0