Tomte UtRedning


"Är ni inte snälla Får ni inga julklappar"


Den har vi nog alla fått höra som barn kring julen.
Och alla skärpte till sig
några sekunder och sen var allt som vanligt igen.

Fick veta att min 4 åring skrivit en önskelista,
"ÅH men vad bra, får jag läsa den?" frågar jag
"Näääeee,..den är ju till Tomten" svarar hon
"Åh,..jaha" svarar jag snopet
"Den ska Han få så jag kan få det jag önskar" säger hon vidare.
"Men vad önskar du dig då? Svarar jag snabbt.
"Det ska du inte lägga dig i, det är mellan mig och Tomten ju!"


Jahapp.


Barnen har sen i omgångar visat Mig
 i affärer, tidningar, reklamer på tv:n allt de önskar sig,
och vid ena tillfället svarar jag något Typiskt Vuxet:
"Men Hallå Ungar, Tror Ni att Jag är gjord av pengar?"

Varav min 6 åring undrar:

"Men jag trodde det var Tomten som Betalade allt?"


Och så gav hon mig vägledning,

"Om vi är snälla får vi paket;
alltså bestämmer Tomten.
Vi ska skicka önskelistorna till Tomten,  
alltså bestämmer Tomten.
Tomten delar ut paketen,
alltså bestämmer Tomten.

Och skickar Räkningen till mamma,
Alltså bestämmer Tomten."






//Jojo

Kommentarer
Postat av: Mia

skrattar...ja du hur trasslar du dig ur den härvan???...fnissar

2008-11-30 @ 22:06:10
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Du sitter i en rävsax alltså.

Aj aj aj...

=)





Hahah...

den nakna bocken.

2008-12-01 @ 16:22:07
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: wendela

då är vi två i en rävsax...

2008-12-06 @ 00:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0