KOKO-skola

Samtal med pojkens fröken,
angående den misshandel han var med om
och mobbingen som fortsatt.

När jag berättat halva insidenten
nickar fröken igenkännande
och svarar:
"Ja det där. Det blev lite osämja mellan några elever"

Osämja?

"Och varför ringde inte Du till mig och berättade?"
"Eh jo men vi tog ju hand om det och det ordnade ju upp sig".

Okej. Andas. Räkna till tio.

"Ordnade det upp sig menar du?"
"Jaa vi pratade med pojkarna och redde upp det"

Odjuret morrar.
Odjuret vänder på sig.

"Men varför ringde inte Du mig?"
"Ja hade tänkt på det, men så har ja lixom glömt det"

Odjuret öppnar sina blodröda ögon.

"Min son visade mig de blåmärken han fick,
men han har inte vågat berätta förrän nu,
min son är van att inte tjalla
att bära på "sitt bagage".

Fröken flackar med blicken.
Jag tittar på henne.
Monstret har henne i fokus.

"Min son får höra glåpord varje dag av dessa killar
och vad jag vet så kallas det Mobbing"
"Men..det kan inte stämma, för vi har delat på de här två klasserna
så de inte leker på samma sida av skolgården."

Det är paralell klasser,
de har rummen bredvid varann,
de har ytterdörrarna bredvid varann.
Barnen möts hela tiden.

"Vad tänker Du göra åt saken?"

Fröken blinkar, öppnar munnen
stänger munnen, sväljer, skruvar på sig.

"Ja kan väl prata med dessa pojkar,..."
"Och säga vaddå?"

"Ja alltså man kan ju fråga lite så..
ja..alltså fråga ..eller säga att de inte får vara taskiga"

Monstret tog över.

Fröken eliminerad
.

Nästa måltavla skolkuraton.





//Jojo

Kommentarer
Postat av: DD

Åh desas mjäkiga skolfröknar! Jag hade kunnat åka dit och hjälpa dig. Det är hennes förbannade skyldighet att ta itu med detta och rektorns förbannade skyldighet också. Det står i deras skolplan. Dessutom ska dom kalla in barnens föräldrar för samtal.



Hälsa henne det från mig!



2009-02-25 @ 15:05:03
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Bika

Lika bra att släppa loss monstret direkt. Gärna över ungarna och deras föräldrar med. Usch, barn är så jädra stygga mot varandra!!

2009-02-25 @ 18:11:32
URL: http://bika.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Ja, jag hoppas också att fröknarna gör något.



Vi får ändra på saker och ting i vår nya regering, Jojo.



=)

2009-02-26 @ 11:57:29
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Sara

Jag tror mig veta att alla skolor ska/måste ha en typ av Anitmobbing/Likabehandlingsgrupp med förebyggande -och väl fungerande efterarbete när sådant här händer.

Det finns ju en lag; Skollagen om kränkande behandling



"Enligt läroplanen för den obligatoriska skolan m.m. ska ingen i skolan utsättas för mobbning. Tendenser till trakasserier ska aktivt bekämpas"



På dem bara, tiger!

2009-02-26 @ 17:45:35
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kalle

sånt där blir man irriterade på. stora saker som måste tas tag i direkt. markera. hoppas allt ordnar sig!



sv: heh jao dejta någon med barn skulle va motsånd. fast jag har svårt för det. jag å barn, jag måste lära mig mycker jag, känner jag hehe..

2009-02-26 @ 22:29:54
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: korven

På idioterna. Tugga och spotta ut dom.



sv: ibland blir jag också arg över saker och om jag inte hade skrivit av mig detta hade jag förmodligen halshuggit killen. Poesi istället för ilska, eller vad säger du?



Ta hand om dig idag! :D

2009-02-27 @ 07:32:11
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Långfingret, säger du.

Hahahah.....

det ante mig.



=)

2009-02-27 @ 11:13:35
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0