Jomenvisst

Nu ska jag tänka Positivt.

Vaknar på morgonen av att en unge står och viftar hårborsten i mitt ansikte,
**mamma kan du göra toffs?"
Mamma ler stort och lyckligt över den underbara uppgiften hon fick 13 min över 5 en lördagsmorgon.
Mamman kliver sjungande ur sängen, gör två fina toffsar på sitt barn.

Dukar fram frukosten och ungarna välter varann in i köket, bråken startar.
Mamma kelar, kuttrar, gosar med alla barn och får de alla att med snedda huvuden le
och rosa sin underbara glada mamma.

Dukar av frukosten, röjer och diskar upp allt.
Under loppet av 11 minuter är det 3 barn som ska torkas efter bajsbesök på toan,
minsta tösen hinner hälla ut en schampoo flaska över det nyöppnade blöjpaketet.
Den kvittrande mamman torkar glatt barnen, blir glad över att hon kunde få städa
ett badrum oxå. Tänk vilken lycka? Och det possitivaste är att blöjorna är tvättade
och minsta tösen kommer dofta blomsteräng när hon bajsar.

Barnen får kläder, tandborstningen utlöser bråk mellan 3 av ungarna,
den minsta hamnar emellan och får en knuff in i väggen.
Mamma kommer leende till undsättning och kramar alla tre barn och har den minsta på axlarna
och pratar om hur kul de ska ha nu när det är lördag.
Att umgås med tjuriga barn gör hela livet underbart tycker den lallande mamman
och pussar vilt omkring sig och skrattar klingande.

Barnen ska städa rummen innan vi klär på oss och tar promenad
till affären för att införskaffa lördagsgodiset.
Barnen klagar, slåss, spottas och drar varann i håret.
Mamman ler och förklarar vänligt att de inte behöver städa,
de får ändå godis. Och de gör inget att de är elaka
för barn är ju barn och de ska ju bråka.

...ja...

...precis..

...yea right.

//Jojo

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter onekligen som ett lätt alkoliserad mamma det...

2009-03-27 @ 21:10:43
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Sara

Du ska allvarligt fundera på stödfamilj/stödperson. Det gör livet lättare för såå många i din situation. Någon dag då och då. Kanske en hel helg.



Det finns underbara människor/familjer (mig inklusive) som hjälper till och stöttar barn/ungdomar och ensamstående.



Ring din kommuns växel och be dem koppla dig rätt.



Det är bättre att vara en underbar mamma som får hjälp än en underbar mamma som kollapsar och inte kan vara mamma alls...



All värme till dig!

2009-03-27 @ 21:13:37
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, det är kul att min blogg kan glädja folk igen :) Hoppas jag kommer på lite roliga saker att skriva om då:p Men jag har redan bloggat 2 gånger idag nu, så nu är jag back och track, förhoppningsvis!

2009-03-28 @ 18:14:13
URL: http://jennysvensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0