SATANS Paparatzi

Och här kommer trumvirveln för idiotförklarade lilla Jag..

I mitt kök har det varit första parkett för min BigBrother,

...jag har pinsamt inte kunnat sluta titta...

Jag ser in i grannhusets alla kök och vardagsrum.

De flesta har persienner halvt öppna,
så mästadels har jag bara sett skuggor.

Givetvis har jag inte analyserat mitt tittande
eller ens Tänkt att jag tittar.

(Nä det var en feg förklaring, KLART jag vet att jag tittat)

På bottenvåningen bor en familj med kvinna, man och 4 barn.
Killen är långhåring, går omkring i yfrontskalsonger,
leker utavhelvete med barnen vilket jag smärtsamt studerat.

Glädje att det finns sånna bra pappor
och sorgset för att mina barn aldrig haft det så.

Ett par kvällar har de två bråkat,
ialf diskuterat vilt, och ja ser förskräckt på.
Inte fan ska de goaste paret gå skilda vägar?

För en vecka sen dyker det upp en till kille.
Lite yngre än mannen i huset,
han lagar mat, diskar, städar.
Tusen rubriker i mitt huvud.

Har de fått hemhjälp?
Har mannen komit ur garderoben
och har tagit hem sin Loverboy?

Men så är ju frun oxå hemma.

En kväll när ja städat klart mitt kök
barnen har lagt sig
ser jag att denna kille röjer i deras kök.

De andra två sitter i vardagsrummet och ser på tv.

En galen ide,
jag vill ju bara se hur denna kille ser ut.
På långt håll ser han ju bra ut.

Jag släcker i mitt kök,
tar min kamera...
(BARA FÖR ATT ZOOMA IN OCH SE HANS ANSIKTE)

zoomar,
skakar lätt på handen av nervositet.
Ser killen rätt hyfsat,
och fanimej tror ni inte jag Trycker på kameran
och tar ett kort.

Min kamera ger ifrån sig 3 stora blixtar.
Eftersom jag stod nästan emot mitt köksfönster
reflekterade det blixten stort.

Killen vänder på ansiktet emot mitt håll
Inser att blixten lyste upp Mig.

Inser att även att ja kastade mig ner
på golvet som en väldigt bortgjord 5 barns mamma,
fortsätter blixten att lysa upp mitt kök.

Tystnad.

Pionröd mamma kravlar påköksgolvet
som en olaglig paparatzi
ut till vardagsrummet
där den grannen inte har insyn.

Vardagsrummet kan jag ju vara i..
kanske kan man fixa kylskåpet i vardagsrummet..



...detta är min bild på köksgolvet i mörkret...

//Jojo


Kommentarer
Postat av: lina

haha, va underbart. önska kidsen dina hade fått se det. fan va dom hade kunnat tracka dig då du...:D

2009-03-07 @ 18:04:22
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Mia

Gapskratt...du är härligt galen!

Undrar vem han var, undrar vad han tänkte...fnissar

2009-03-07 @ 18:19:32
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Reneé

MEN !!!!!! Nu kommer jag att fnissa hejdlöst hela kvällen.....

2009-03-07 @ 21:42:14
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: DD

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA



men fy fan JOjo....jag asgarvar fortfarande...herregud!!! =D



Men dom har kanske skaffat sig en au-pair? En hemhjälp? En lite manlig "polska"? Du kan ju gå över och säga hej och fråga. Han kanske vill diska hos dig med? HJälpa fembarnsmamman med att bli av med lite frustration??? ;D



2009-03-09 @ 09:43:07
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, trodde du?! Närdå? ahhaha

2009-03-09 @ 20:00:54
URL: http://jennysvensen.blogg.se/
Postat av: BigMama

Hahaha. Tack för det skrattet. Hit kommer jag att återkomma! Ha en trevlig kväll!

2009-03-09 @ 20:16:21
URL: http://gbgmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0