Utkast: SÅ grymt ...



SÅ grymt trött...

på att stå med samma tjatiga natt rutiner
där jag kör samma propaganda som kvällen innan.

1 åringen vägrar somna,
3 åringen "ska-bara" tusen saker,
4 åringen finner alltid anledning att bråka
6 åringen skriker att allt är orättvist
9 åringen vägrar lägga sig.

Tjafs, halvlama sanningar
att jag minsan tar bort Bollibompa imorgon
de behöver inge godis bla bla blä
men de vet att jag inte kan utföra de straffen
då det är meningslöst.

När jag sen sitter och sliter håret av mitt huvud
och tuggar fragda
kommer en av dom och storögd
ber om ursäkt.

Och jag som var så arg,
skäms
och känner mig dum.

Tio minuter senare är det samma unge som startar
nytt bråk
och jag känner mig ruttet lurad.

Undrar om man kan få en NATT-NANNY
som tar hand om allt sådant
och att barnen somnar med en leende mamma
på näthinnan,
istället för en galen panna
med rödsprängda ögon.

//Jojo

Kommentarer
Postat av: lina

åh, ja skulle med glädje ta deras utbrott... en kvart i alla fall.

2008-07-15 @ 20:11:01
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0