Livets frågor.

Bakom mig i kön inne på Ica Maxi står en pappa med två söner.
Pojkarna var i ca 5 och 8. Den yngre sonen får syn på tobak.

-Pappa vad är farligast, snus eller ciggaretter?
Pappan svarar inget och pojken pratar på.

-Ciggaretter fastnar i lungan va pappa?
och så dör man.
och snus fastnar under läppen va pappa?
och så kan man inte prata mer?

Pappan mummlar lite svar,
vilket pojken inte lyssnar på.

-Pappa vad är det där?
-Rakhyvlar svara pappan nu högt.
-Men vad ÄR det för något?
-Man rakar sig med det. svarar pappan
-Vad är raka sig för något?
(I samma veva vänder jag blicken dit och ser på pappan,
han är väldigt orakad.)

Jag fortsätter lägga upp varor på bandet
och givetvis fortsatte pojken prata jätte högt.

-Men pappa vad ÄR det DÄR?
(han har nu sett kondomerna)
Pappan rodnar och mummlar.
-Kan man Äta det? fortsätter pojken.
-Nej, det där är till alla män som INTE vill ha barn"
svarar pappan en anings för högt.

Tystnad.

-Är det något som du alltså använder
eftersom det inte kommit fler barn?

Jag skrattade hela vägen ut till bilen.

// Jojo

Kommentarer
Postat av: Mia

Skrattar gott...vilken härlig unge!

2009-01-10 @ 21:28:13
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Han har alltså inga yngre syskon?

Hahahah....

Underbart!





Retroaktiva presenter.

KATSCHÌNG!!!



=)

2009-01-11 @ 10:36:23
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: DD

Påminner om en Kalle&Hobbe-strip där Kalle äter sju skålar sockerflingro och härjar runt hela helgen som en sockerspeedad bomb. Hobbe frågar om det funkar bra. Kalle svarar: "inga syskon än!!"



Men jag skulle velat se den mannens min...heheheh..



Barn alltså...ujujuj...vänta bara tills VI står där i mataffären en dag och skäms ;D



2009-01-11 @ 14:35:25
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0