JÄVLA skit...

Försökte själv igår att diskutera med min son
om Varför han gång på gång
gör samma utbrott
om ingenting.

Om han själv visste Varför
han tvunget ska mucka gräl
och skrika saker
han lider av att han vrålat.

Först knöt det sig i honom
han blev grinigare
och det brakade iväg
åt ännu ett meningslöst bråk.

Frågade honom om varför han
inte under vår samtalsterapi med psykolog
tog upp detta
då vi kan få hjälp med det.

"Det är ju helt meningslöst mamma,
jag HAR ju berättat om det"

Och jag tänkte då på terapin
och säger att det har vi ju inte
då han undvikit ALLA ämnen
som är jobbiga.

"Men Du fattar ju INGENTING" vrålar han
"Men Förklara då så jag förstår" säger jag förtvivlat.
"Men jag HAR ju redan pratat med alla,
soctanter, bup, advokater, poliser
OCH DET HJÄLPER JU INTE ETT SKIT
"

Nu storgråter han med knutna nävar.

Jag försöker krama honom,
men han viftar bara undan mina armar.

"Han lever ju fortfaranade,
och Han kommer efter oss,
vi kan ju aldrig gömma oss
mamma, han KOMMER ju DÖDA DIG"

Hur ska jag kunna övertyga honom
att jag är odödlig?

....när jag inte är det....




//Jojo


Kommentarer
Postat av: lina

stackars unge, verkligen stackars stackars unge. vi håller i alla fall på att författa ihop ett "fint litet" brev till alla vi kan hitta... få hoppas det ha någon betydelse.

2009-01-19 @ 08:46:26
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: DD

Åh, det gör ont att läsa sånt här. Barn e fantastiska och dom vill så mycket med sina små kroppar och hjärnor och hjärtan. Dom älskar och det är för mycket för dom.



Vad ska jag säga? Den killen alltså.... vilket hjärta och vilket mod.



Och du..... håll ut..



*kramar i massor*



2009-01-19 @ 09:09:55
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Daniel

Voi stackars gosse.

Å han vill ju så väl. Med goda intentioner.



Styrkekram

2009-01-19 @ 16:03:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: maria

Jag lider med er, både dig och din son.

Men ni har så mycket kärlek så ni kommer att ordna upp detta. Jag är säker på det!

Kram och lycka till!

2009-01-19 @ 16:39:50
URL: http://yrvette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0