Läs inte ....

Tassar på knivs eggen.

På...
något...
sätt...
måste det gå att inte skära sig...

Bup möte igen.

"Var du utan dina minsta barn?"
"Hur länge?"
"Hur var kontakten när du fick träffa henne?"
"Vad gjorde du när den nya kvinnan tog hand om Din dotter?"
"Fick du inte prata med dom?"
"Såg du misshandeln?"
"Vad exakt gjorde han fysiskt på barnen?"

Andas.
Hjärtat slår sakta,
skärande emot bröstkorgen.

"Hur kunde han kontrollera vad du gjorde om ni hade separerat?"
"SÅG du han göra så?"
"Fanns det inga som agerade, reagerade?"
"Men dagis då?"
"Vad sa Bvc?"
"Fick du inte gå med döttrarna till läkaren?"

Det känns som något trasas sönder,
syret tar slut.
Lungorna krampar.

"Hur blev banden till dina barn då?"
"Gick barnen till dig och berättade?"
"Hur då bestraffningar? Vad gjorde han?"
"
Du sa han hotade med hellsAngels?"
"Hade han sådana kontakter?"

Jag vet.
Allt låter fucktup.
Jag vet.
Så sjukt allt låter.
Jag vet fan i helvete
att allt är ologiskt.

VAD VILL NI JAG SKA SVARA????

Hur det kändes när han hotade ta mina barn första gången?

Hur det var då han kastade ut sonen i pyjamasen i 25 minus?

Hur det kändes när han ville få ungen att hålla käften
och tryckte ner barnets huvud i madrassen?

Hur det var att se honom Straff duscha barnen?

Hur det kändes att jag gjorde något han störde sig på
och slog ungarna pga det?

Hur det kändes när han tog  min (nu 4 åring) Då 6månader gammal tös
och sa kallt att det var sista gången jag fick se henne?

Hur det var att höra minsta tösen vrålskrika i bakgrunden
och höra hans ord: Gör du inte som jag säger
sätter jag fitt-Ungen på motorvägen!!

Hur barnen mådde av att ständigt vara RÄDDA?

Hur det KÄNDES när jag fick stänga av känslorna
för att han tvingade mig leva perioder utan mina barn
och jag fick acceptera att de inte kallade mig mamma mer?

Ja jag blöder
ja jag störtar
brådjupt
för jag måste.

Och det gör så ont...

snälla,
kan någon ta bort smärtan..

..åh det gör ju så ont.

FAN.



//Jojo



Kommentarer
Postat av: Mia

Kram hjärtat...du måste igenom det här, det vet du.

Och du fixar det....det vet du och det vet jag



Kramar om

2009-05-08 @ 22:03:54
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Maija

Tack Jojo för att du berättar för oss!!!!

Nu är det upp till oss, som haft turen/förmånen att leva utan hot och våld att göra vad vi kan för alla barns och kvinnors rätt till trygghet! Öppna våra ögon och våga ingripa närhelst vi anar/misstänker att något inte är som det ska, för vem ska annars göra det???



Alla inom soc-svängen mfl. som har det minsta hum om härskartekniker och om hur sociopater fungerar behöver inte tvivla ett dugg på vad du berättar om vad som hände dej och barnen. Att bryta ner en vuxen människa är inte svårt om man kan knepen - att hela är mycket svårare.

2009-05-09 @ 12:44:19
URL: http://tantelin.livejournal.com/
Postat av: lina

ja visst är det himla toppen då man måste ta i det igen.....not. men ja tro ändå att för varje gång man besöker ett minne blir det mindre jobbigt. och så jävla skönt att höra att dom äntligen får hjälp, och att bupp verkar vara grundliga. balsam för min själ i alla fall.

2009-05-09 @ 18:57:42
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/
Postat av: Reneé

Det är en jäkla resa ni måste ta med BUP nu !!!! Men det är början till att barna dina blir av med allt elände som hänt dom....Håll i hatten,och våga lita på att dom vet vad dom gör, Johanna !! Det kan bli bra nu ......KRAM

2009-05-09 @ 21:50:01
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: Sara

Styrka!

2009-05-10 @ 15:22:48
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: haha, ja så måste det vara! ;)

2009-05-10 @ 21:39:32
Postat av: pubes

sv: haha, ja så måste det vara! ;)

2009-05-10 @ 21:39:39
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: DD

fan



2009-05-11 @ 09:54:58
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0